Szórjuk szét FRUTTI helyett. |
TRK® – AZ ALAPMŰ! |
19. szám (2009.11.25) | |
Különszám a Bubukáknak! |
TRK® - A HASZNOS SEGÍTŐTÁRS |
Tisztelt Baráti Kör, Kedves Dzsenszon!
Köszöntjük az olvasókat.
Jó régen nem jelentkeztünk, de most itt vagyunk. Így a szezon befejezése után a
mai számunkat Dzsenszonnak ajánljuk. Minden körülötte forog. Vajon miféle titok
lappang Dzsenszon körül? Erre is választ kapnak a kedves olvasók a mai szám
elolvasása után.
Csapjunk bele első témánkba, amihez videóanyag is tartozik. Jó sorsom úgy hozta, hogy a minap részt vehettem egy nagymamáknak megrendezett vezetéstechnikai versenyen Dzsenszonnal az anyósülésen. Nem volt akármi, az biztos is. A versenyre egy szép napos vasárnapi délelőttön került sor a Hungáróring egyik szegletében. Dzsenszonnal időben odaértünk. Nem volt akármi, az biztos is. A versenyre egy szép napos vasárnap délelőttön került sor a Hungáróring egyik szegletében. Dzsenszonnal időben odaértünk |
|
Fél tízkor már ott lebzseltünk a főbejáratnál, Kató mama fogadott bennünket. Aztán elérkezett a 10 óra. Bementünk Erzsi nagyihoz. Erzsi nagyi elmondta, hogy mire kell figyelni: pszichés érettség, fokozatosság, gyengédség, felelősség. Na mondom, a dzsudász aztán nem cicózik! Aztán egy próba, majd egy versenykört lehetett futni. A kör elején volt egy rántópad nevezetű machinéria. Na, ezen kelletett átmenni, úgy hogy ne pördüljön meg az ember. Dzsenszon ezt észlelve azonnal kiszállt az autóból, mondván hogy menjek egyedül. Én mentem. Elindult a próbakör. Közeledve a rántópadhoz, éreztem hogy ennek nem lesz jó vége, mert rohadtul nem aludtam ki magam (előző este népdaléneklési versenyen vettem részt), ezért elkezdtem múltat idézni. Eszembe jutott a spanyol himnusz szövege. Ez rossz előjel volt, mivel nem tudok spanyolul. Aztán odaértem. Kár volt. Tudniillik nem azért faroltam ki, mert a rántópadhoz gyengék a reflexeim. Neeeem. Egy pillanatra jobbra tekintettem, és olyan beszűkült tudatállapotba kerültem, hogy azt hittem egy pillanatra, hogy egy leopárd ül az anyósülésen. Na, ettől, majdnem kiugrottam az autóból balra. Mire rájöttem, hogy az nem is leopárd, csak Dzsenszon segglenyomata, már odavolt a helyes korrekció. A köridőmnek is annyi volt. Na, majd a második körben nagyon figyelek.. Ezzel nyugtattam magam. Eszembe jutott Takagi mester tanítása is, miszerint a grizzly medve nem ad puszit. Erre a gondolatra koncentrálva indultam neki a versenykörömnek. Bármennyire odafigyeltem, a rántópad előtt pár méterrel kimondhatatlan szomj kezdett el gyötörni. Hihetetlen ugyan, de egy pillanatra jó ötletnek tűnt, hogy az ablaktörlő folyadékkal oltsam kínzó szomjamat. Már épp elkezdtem volna az ablakot lehúzni, amikor megérkeztem a rántópadhoz, és megint elfaroltam a körömet. Belenyugodtam, hogy itt én nem lehetek versenyképes. Oldalra néztem, és láttam, hogy a pálya szélén kutyás ismeretterjesztést tartanak kezdő és haladó gazdiknak. Dzsenszon ott múlatta az időt. Egymásra néztünk, egyből tudta mindkettőnk, hogy itt nincs többé maradásunk. Elindultunk, vettünk egy szuka pulit, aztán vissza se néztünk. Azóta is bujdosnék, ha nincs Dzsenszon, akik lelket öntött belém. Most már jól vagyok, és megtanultam: ha ünneplőbe köll jönni, akkor sokan nem jönnek abba... Ettől sokkal jobb lett a hangulatom, és már nem gondolok vissza rossz érzéssel erre a nagyszerű vasárnap délelőttre.
Háttérben néhány nagyon ritka 40 éves buxus látható!
|
Villáminterjú az újdonsült világbajnokkal - Gratulálok
az egész Baráti Kör nevében, az isten szerelmére! |
Eléjsziáj, a helyszíni riporter beszámolója A szezon befejeződése után, magát Lapajt kaptam mikrofonvégre. Egy villámstarttal azonnal belekezdtem a sűrűjébe és megkérdeztem az ikont: - Miért ezt a hálátlan sportriporteri pályát választottad anno? - Elegem lett a csurig olajos munkával és inkább válogatott kardvívó lettem. A sportolástól pedig csak egy macskaugrásra volt a sportújságírás. Mivel vívószakértőnek számítottam, azonnal az autós újságírói munkásságot parancsolták meg nekem 1969-ben. Ilyen nagy pechet. Ó azok a régi szép idők! Kiosztották nekem, de persze én már akkor éreztem, hogy a XX. század második felének ez lesz a legnagyobb sportja. Igen, szerencsém volt. - Meddig lesz még ez így? Szerintem a Forma 1-nek befellegzett. - Én ezzel nem feltétlenül értek egyet, de élénken emlékszem, amikor 35 évvel ezelőtt első közös vacsoránk alkalmával Ecclestone úr a markába vett egy almát és azt mondta: ez a világ, és aki ezt nem tudja így tekinteni, az ne csináljon üzletet. Azóta a világ az almánál is kisebbre zsugorodott, s nyilván most is neki lesz igaza. Én akkor a bölcs szavak hallatára csak egy halk pummantást engedtem szabadjára. - Mit gondolsz Palik Laci kissé lenéző, fikázós műsorvezetői modoráról? - Palik Laciról én csak a legjobbat tudom mondani, és nem csak azért, mert én választottam magam mellé a Forma-1-es közvetítésekbe, hanem azért, mert kvalitása és embersége alapján messzemenően nem érdemli ezt meg. Sajnos neki is vannak rossz napjai, mint mindenkinek, és hajlamos arra, hogy ha "rossz" a verseny, akkor szabadra engedje kritikai vénáját. Néha úgy érzem, hogy nem kellett volna annyit dicsérni. – Szakmailag jobbnak érzed magad? – Feltétlenül! De ezt most én nem fejtem ki. – Ha már itt tartunk, versenyeztél-e már életedben? Kipróbáltad-e a sportág valamely változatát? - Ha autóra gondolsz, soha, mert soha nem volt annyi pénzem, és a szívem se vitt volna rá, hogy összetörjem az autómat, anélkül pedig nem megy. De a víváson kívül vitorláztam is. Vagy ez nem érdekel? – De mégis mit szeretsz benne? – A kiszámíthatatlan kiszámíthatóságok dialektikus együttlétét. Pl.: Olyan is lesz, amit szintén volt szerencsém látni, hogy mindössze 12 centiméter különbség legyen a célban az első és a második autó között, mint annak idején az Osztrák Nagydíjon. Bernie előtt a Forma-1 egy vidéki manufaktúrához hasonlított (én még ismertem), és ahogy ma kinéz, mint a világ legszínvonalasabb versenysorozata, az tulajdonképpen mind Ecclestone műve. Amit elért, azt rendszerint a többiek ellenére érte el, "demokratikus" módon, mert annyival több esze is van, mint a többieknek. Amennyiben Ecclestone valaha egyetlen rosszat is lépett volna, azonnal elharapták volna a torkát, viszont még ma is él. Ő az, aki mindenből csak a legjobbat tudja elfogadni, aki ölni tud egy piszkos autóért. Ugyanakkor semmi nem igaz abból az állítólagos kegyetlenségéből és egyebekből. Kemény, de végtelenül korrekt üzletember, akinek ráadásul még szíve is van - ha ez nem is jelenti azt, hogy akár 10 centet is hajlandó lenne ingyen odaadni. - Mi a véleményed a szerdai válogatott barátságos meccsről? - Előre bocsátanám, hogy máig büszke vagyok arra, hogy a Népsport kispályás csapatában bajnokságot nyertem az újságíró bajnokságban, a '60-as években. Ennek ellenére mintegy 35 éve nem vagyok hajlandó megtanulni a válogatott labdarúgócsapatunk tagjainak a nevét, mindaddig, amíg legalább egy Eb-re nem jutnak ki. A meccsről ugyanaz a véleményem, mint amit egy régi barátom megfogalmazott: lökdösődésben és szabálytalanságban akár európai elsők is lehetnénk, az a játék viszont, amit mi játszunk labdarúgás helyett, az számomra elfogadhatatlan. Gyerekkoromban Dunapatajon a libalegelőn játszottunk valami hasonlót... – Mit szólsz, kedves Lapaj az idei versenyről? – Nagyon röviden és tömören azt mondom, hogy szerintem ez egy tévedés, mármint az hogy verseny volt. A megfelelő időben bevetett technikai újítással nem voltak képesek az úgynevezett nagyok felvenni lépést. A jövő évben, ha nem lesz hasonló innováció, akkor már talán a vezetői képesség tudásának is szerepe lesz az első helyek kialakulásában. Másképpen fogalmazva, az idei Ferrarival Sumi sem lett volna világbajnok! |
Zárószó
Mindenki úgy faszozzon környezetében, amennyire az megengedi. Amennyiben bomlik a fegyelem, vagy illan a feszültség, akkor egy kicsit jobban. Viszlát!
Hivatalos taglétszám: 30 fő |
TRK® - MAGA AZ ÉLET! |
TRK®- A LEGENDA FOLYTATÓDIK! |
|