Szórjuk szét FRUTTI helyett.

TKR®  – AZ ALAPMŰ!

32. szám (2018.12.02)
  TKR®  - A HASZNOS SEGÍTŐTÁRS

Motorhangos jó reggelt kívánunk! Tisztelt Baráti Kör, T. Gábor!

Külön köszöntjük Timer Gábort, akit a szívünkbe zártunk, és nem szabadulunk tőle. Éljen Gábor és a nászkár!

Többen már újra azt hitték, hogy nem jelenünk meg többé, hozzáteszem joggal. Legutóbbi jelentkezésünk óta több, mint 1 év telt el, és akkor azt ígértük, hogy sűrűbben jelentkezünk. Sajnos előre nem látható okok miatt csak most sikerült új számmal előrukkolnunk. Azonban most is azt ígérjük, a jövőben nemhogy sűrűbben, de rendszeresen is fogunk jelentkezni.

Mai számunk rendkívül színes-szagos. Van itt új rovat, bombasztikus bejelentés, madársebességi kitekintés, vers. Mi kell még? Jó olvasást, szemezgetést kívánunk így az év végéhez közeledve. Mindenkinek kívánunk szesz-, illetve stresszmentes karácsonyi ünnepeket, Takagiban gazdag áldott új évet!

Bruhahapüré

Új rovattal jelentkezünk, mert sok megkeresés érkezett hozzánk, hogy miért nem bővítjük a repertoárt. Tessék!

Hozzávalók:
50 g humor (piros)
100 g bruhaha
1 db poén
1 gerezd jókedv (krémszerűen összenyomva)
4 szelet csattanó (száraz)
1 dl hülyeségolaj
show ízlés szerint

A recept eredeti címe bruhaha püré volt. Ezt módosítottuk a közérthetőség kedvéért bruhahapürének. Sokan most kérdezhetik, milyen az a bruhaha, és hol lehet olyat beszerezni. Nos, ugye senki nem hitte el, hogy lenne ilyen produktum a közértben. Pedig igen. Ez mindenhol megtalálható. A hozzávalók borzasztóan egyszerűek. Tulajdonképpen egy vendégváró falatkáról lenne szó. A chef, akitől tanultam, elmondta, hogy náluk hülyepástétomnak nevezik. Na, nem azért, mert hülyék eszik vagy csinálják, de alapja a legalapvetőbb emberi hülyeség.

Elkészítés
Tegyük egy komédiagépbe a bruhahát, a humort, a poént, és turmixoljuk össze. A legjobb egy friss poén, de lehet korábbi is, amit esetleg pár napja sütött el valaki. De vigyázzunk, ne legyen túl öreg, ami már száraz és fullasztó. Az összeturmixolt cucchoz adjuk hozzá a beáztatott és kinyomkodott csattanókat, esetleg szellemes megjegyzéseket ízlés szerint. A hülyeségolajat fokozatosan adagolva rakjuk a püréhez, és keverjük tréfával, míg krémszerű lesz. Egy habosan könnyű mókakrémet kell kapnunk. Helyezzük tálba, és hűtsük le. Forró hangulattal, heccdarabkákkal, esetleg anekdotacsíkokkal, olívabohózattal tálaljuk.

Ezt még azok is megeszik, akik undorodnak a viccektől. Kedves egészségetekre!

Takagi visszatér!

Hosszú, speciális, saját, sajtszagú, seremetyevói spirituális útján tart egy szezonnyi pihenést a Mester, amikor nem foglalkozik lényeges dolgokkal. Így aztán mellékesen beszáll a következő bajnokságba. Egyelőre nem teljesen egyértelmű, hogy melyik istálló színeiben fog versenyezni, annál is inkább, mivel a bennfentes információk szerint legalább öt istálló megvásárlására kötött háttérszerződést a német származású magyar állampolgár Szalmaember György (születési nevén: George Strohmann), akit Takagival hoznak szőrös, pontosabban szoros összefüggésbe. Állítólag George az egyetlen ember, aki Takagi hátszőrét – és egyéb testrészeit – szőrtelenítés céljából dzsantázhatja. A két üzletember között valóban szoros üzleti kapcsolat lehet, mivel George a fő dzsaffa szörp beszállítója Takagi vendéglátó hálózatának. A helyzet még ennél is kacifántosabb, mert Takagi az alábbi sajtóközleményt juttatta el szerkesztőségünkbe:

„Tisztelt TRK Szerkesztőség!
Elnézést kérek, hogy apró-cseprő (mi az, hogy cseprő, ez nem jelent semmit?! cseprő? Cseprő?? CSEPRŐŐŐ???) ügyeimmel zavarom fontos munkájukat, de a jelenlegi felfokozott bel- és külpolitikai helyzetben elsőrangú a megfelelő információ célba juttatása.
Úgy döntöttem, hogy elindulok a következő futamon, de csak kvázi. Bozonyára (sic!) Önökben is felmerül a kérdés, hogy hogyan lehet kvázi részt venni egy autóversenyben. Ez bennem is felmerült és hosszas, mély gondolkodásra késztetett. Idős kínai bölcsek segítségét vettem igénybe, mit sem törődve az ősi kínai-jappán ellentéttel. Elmélyült gondolkodásunknak mintegy 6 hónapot követően vetettünk véget, mikor is Teng-Sziaó-Púúú hisztérikus rohamot kapott, hogy neki nem jut eszébe semmi és különben is gyötrik a bélgázok. Erre a többiek is, magamat is beleértve a hóna alá nyúltunk és megnyugtattuk, hogy nekünk sincs semmi a fejünkben, csak a belünkben. Így aztán Jack Ma segítségét kértem, de nem ma, hanem tegnap. Az IT-ban is járatos kereskedő guru hozott össze azzal a hacker csapattal, akik lehetővé teszik számomra, hogy egy velem teljesen önazonos identitással rendelkező avatár vegyen részt a versenyeken.
Ennek engedélyeztetése nem volt egyszerű folyamat, sok kenőpénzembe került. A dolog négy fő részből állt. A nemzeti társaság elrepült a nagy nyugat-európai csomópontokra és a fontosabb városokba és ott ezután kulminált. Emellett regionális összeköttetéseket létesítettünk a jelentősebb pajtákkal és a környező országokkal és a Balkánnal, és természetesen Dél-Ugandával, mindegyik helyszínre elpurgáltuk a bruneji szultánt, plusz rendelkezést szereztünk az államközi egyezmények megkötése felett, így az Európai Unión kívüli célállomásokra vonatkozó engedélyeket is saját hatáskörbe vontuk és minden mást is. Külön kategóriába tartoztak még a nagy távolságú hallójáratok, amelyeket sikerült integrálni a szövetség tagjainak hallójárataival és fülkürtjeivel együttműködve. Erre mondta azt a Zsán Tóth, hogy ilyen nagyszabású prodzsektet akkor látott utoljára, amikor a korábbi tulaj, a Börni Ekelesztóni négy nap szorulás után megevett egy üveg szilvalekvárt a bécsi ádventi vásár kellős közepén.
Az egyetlen feltétel, amelyet a szőrösfülű Mexmózli hajthatatlanul kikötött, hogy csak egy elektromos nisszánnóttal indulhatok. Ennek megfelelően megkezdtük az autó fejlesztését, ezzel kapcsolatos jó hírem, hogy sikerült elfogadtatnunk, hogy durranógáz fejlesztőt is használhatunk a hatásfok fokozására. Mivel a meghajtásunk elektromos és nem robbanómotoros, egyelőre nem tudjuk, hogyan is szereljük ezt össze és hasznosítsuk a vízbűl kivett hidrógéjnt a meghajtás erősítésére. De mi sem tudhatunk mindent előre.
Így áll a helyzet, tisztelt bilirubintos virágszálaim, úgy gondoltam, nem árt, ha tudtok minderről.
Üdvözlettel: Taka-Gí

U.i.: Írtam egy verset, közöljétek le, különben R. Gergő belevezeti a csuklós buszt a szerkesztőségbe.”

A madarak repülési sebessége - Eléjsziáj jelentkezik

A madarak repülési sebességéről jó sok hihetetlen dolgot összeírtak már. A repülő madarak sebességét még kifinomult műszerekkel is nagyon nehéz pontosan megmérni, ráadásul meg kell különböztetni a levegőbeli sebességet és a talajhoz viszonyított sebességet. Az utóbbi – a hátszél miatt – jóval nagyobb értéket adhat, mint az előbbi.

Havasi sarlósfecske:



A leggyorsabb madarak, például a sarlósfecskék (Apus apus) levegőbeli sebessége meghaladja a 100 km/h-t. A havasi sarlósfecske (Tachymarptis melba vagy Apus melba) sebességét 160 km/h fölöttinek mérték, a fregattmadárét (Fregata magnificens) 154 km/h-nak, a talajhoz viszonyított sebessége a két madárnak 241 km/h, illetve 320 km/h volt! Mindez bukósisak nélkül!

Fregattmadár:



Sok ellentmondó sebességadat látott napvilágot a leggyorsabb zuhanórepülőről, a vándorsólyomról (Falco peregrinus) is. A volt Szovjetunióban végzett kísérletek szerint 25 fokos zuhanásban 270 km/h-s, meredekebb zuhanórepüléskor 360 km/h-s sebességet ért el. A hitelesnek tekintett leggyorsabb zuhanórepülése 402 km/h volt. Se ejtőernyője, se védőszerelése nem volt.

Vándorsólyom:

Ezért nem kell elájulni a Forma1 pilóták versenyzési sebességeitől.

Vers a lá Taka-Gí

A kutyának nincs okuláréja
E kutya nem szemüveges
Ugatása nem ütemes
Ha rosszul lát rosszul jár
Még jó, hogy szarik is rá

Mert a kutya orra kiváló
Kiszagolja még a piánó
alá rejtett cigit is
egy cigány báró a gazdája.


Zárószó és tagtoborzó

Legyen Ön is TRK® tag, cserébe még semmit se kap! Előnyeit élvezze ki, hogy ha Ön nem vak! De ha Ön mégis vak, sajnáljuk azt nagyon, de ha Ön nem vak, örüljön, hogy vakkanthat!

Hivatalos taglétszám: 38 fő

TKR® - MAGA AZ ÉLET!

TKR®- A LEGENDA FOLYTATÓDIK!


TKR® - Ez mostmár örökre jó lesz egy darabig!